dagbokenomallt

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 24 augusti 2011 19:32

Jag lever! tro inte annat, inte änns efter att ni har läst detta. Jag lever.

Red ut med Bästaste Emma olsson!   De gick bra, precis som de alltid brukar göra. Vi skulle rida till " travbannan". Vi var på vög dit. Vi var vid gettorget. Skulle trava / galoppera upp för en vacker lite backe... Emma tog Stina ( hästen) i en vacker snabb galopp. Jag satte efter stina med Eddie ( den andra hästen) jag satt kvar som ingenting. Lätt som en plätt. Sdan hände något, Vet inte vad... Jag ramlade av!  Jag ramlade lite framför Eddie och stog och "gled på fötterna ett tag medans han drog mig fram med hjälp att jag hålde i tyglarna. Sedan ramlade jag och hålde fortfarande i tygeln. Så Eddie släppade mig altså efter backen i några meter. Tröjan åkte upp. Jag lyckades släppa tygeln. Eddie råkade kliva på mitt ben (tror jag det var)  i farten, han tohg inte i eller så. Men de gjorde ont ont ont. Men när han märkte det lyfte han den genast, vilken gullplutt  Sedan sprang han i väg fram till stina somm stog många meter bort. Jag log kvar på backen i hopp om att kunna gå, kunna resa mig. Jag visste inte då om mitt ben fungerade. Jag kravlade mig till sidan av vägen. Emma hade då fått tag i Eddie och kom gående nerför backen med Stina i ena handen och Eddie i den andra. Jag låg kvar. Några tårar av smärta började komma. Jag satt mig upp och lyfte på tröjan, Där var de massor rivsår och blod av gruset Eddie släpade mig i. Jag försökte ställa mig  upp, och det gick ! Yeees!, tänkte jag, jag lever, jag lever. Jag drog ner byxorna eftersom det känndes som jag blödde på benet, som satan. De rammlade ut massor med grus. Inte ett märke på benet, inget blod, inget alls. Jag kollade upp på Emma och sa : Fan, nu måste jag tvätta tröjan igen! Emma började små fnissa. Men kollade fortfarande lite oroligt på mig. JAg drog upp byxorna  igen. Drog upp troserna och la tröjan för såret. Altså så hade jag tröjan innanför byxorna... för att det inte skulle skvava. Sedan hoppade jag upp igen, sedan fortsatte vi att rida till travbanan. Då sa Emma : vill di inte rida hem... Det gör inget om du vill det. Jag svarade:- Nej nje, jag lever ju! Så vi fortsatte att rida och de gick kannon. 


Hahah, jag sa ju det, Jag lever!    

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 23 augusti 2011 17:58

Nu har jag nästan nyss kommit in efter ridturen med Ellinor och det var verkligen rolig !    

Vi red inte så långt, men det behöver man ju inte alltid göra. Mysigt,roligt och underbart ändå !

Jag visste att Stina var snabb, men inte så här snabb  

Jag och Ellinor red på "travbanan" jusses vad det gick ! Ellis-Pellis började galoppera, men saktade ner för de stora vattenpölana.. Och jag stod kvar och väntade på att jag kunde börja galoppera.. När Ellinor gått för bi vattenpölarna var jag nästan ifatt och bränade till sist om   Jag tänkte bara en sak ! RAMLAR JAG AV NU,DÖR JAG !

Men det gick iaf  kanon eftersom jag inte ramlade av !   


  Jag älskar dej Nils Fredrik Anton Westin   

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 23 augusti 2011 15:32

Ännu en skoldag. I dag var man i skogen och gick 9km!, Suck... Jobbigt, men faktsikt ganska roligt, alla fall efter lunchen. Sedan kom man tillbaka till skolan vid 10 minuter i ett. Och då slutade man!, tur de att de inte var lektioner i alla fall. Sedan vare bara att vänta på bussen och så då    Och sedan när man änkligen kom hem så fikade man lite och nu sitter man här och skriver om " ytligare en skoldag". Snart ska jag gå ner till

Emma och rida med henne, KUUL!   







 



 

Dagens utefit: Svarta mysbyxor, 1 vitt linne och 1 roda linne med svarta prikar. 


Go kväll, god dag, god natt 

//Ellinor

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 23 augusti 2011 07:16

Idag ställde jag klockan alldeles för tidigt   Jag som skulle göra så mycket och trodde att det skulle ta lång tid gick på typ en kvart, så här sitter jag väntar på att man ska gå ner till bussen med bästaste ellinor vilket typ dröjer yttligare 20 minuter   Jag kan helt enkelt inte bedömma tiden ! Tur skolan är igång, så man får börja masera igång hjärnan   


          Några sommar bilder av mig.

//Emma

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 22 augusti 2011 21:27

Hej !


Jag bestämde mig för att rida en sväng ikväll   Och det var väl bra det, för Stina var rätt stel. Men hon skötte sig verkligen exemplariskt idag !   Hon gjorde precis som jag ville, gick på tygel när jag bad henne om det, tog galoppskänkeln jättebra och allt   Jag tror hon tyckte det var skönt att röra på sig,nu när hon var lite stelare än valigt.


Dem som säger att hästar är hamburgare har misat en sak !

Hästhatare fattar sig inte på hästgalingar !

Den bästa känslan i världen missar dem,men som vi får känna av varje gång vi är med hästarna   

Bästa känslan i världen är när man känner att man är ett med sin bästa vän   


  Redigerade den här bilden förut ikväll, vad tycker ni ?   


Ne nu ska jag sova så jag orkar upp kl 06:30 i morgon..


Kramar//Emma

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 22 augusti 2011 19:54

Första skoldagen avklarad! De gick faktiskt riktigt bra de. Hade genomgång av schema och sånt före lunch, sedan så vart de "Spindeln" Asso massor med "utmaningar" För varje mentorsgrupp. De var faktiskt ganska roligt 

Sedan så åkte man med Emma till Edeforsen och var med Emma Daniel och Erik, roligt vare faktiskt! :)

I morgon på skolan blir de skogen, Blää.Stövlar som gäller då... Haha, nej skojade. gympaskorna  Och sedan blir de nog mysbyxor, ett linne eller två och en kofta av nåt slag... 

Dagens kläder kommer här då ;) :

  : Svarta tajts, svart linne, rosa T-shirt.

Kuung!  

//Ellinor ;)

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 22 augusti 2011 17:59

Hej hej kära läsare !   


Första skoldagen avklarad, och det var toppen att komma tillbaks   Det var länge sedan jag sa såhär och nu känns det inte ens fel att göra det heller! Det är skönt att få tillbaks rutinerna och känna sig glad när man ska på skolan !

TOPPEN !

När man kom hem så packade man med lite godis och så och drog till Ede-forsen med Ellinor,Erik och Daniel riktigt roligt !   


Men nu ska man hjälpa mamma och Syrran och göra pizza, bloggar mer ikväll   


//Emma

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 21 augusti 2011 21:06

Jag kom nyss hem efter en underbart roligt bowling kväll med Ellinor och älsklingen min !   Det var länge sedan jag bowlade med proffset fanns fortfarande kvar, det var faktiskt rena rama utklassningen   

Emma(Jag)=471 poäng !

Fredrik=366 poäng !

Tappert kämpat Ellinor,men då nådde inte enda fram   

Ellinor=316 poäng !


Nu ska jag nog krypa ner i sängen, måste ladda batterierna till första skoldagen som är i morgon !


//Emma

Presentation


Hoppas ni gillar bloggen !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards