dagbokenomallt

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 31 augusti 2011 17:15

Ja, i dag blir de mäst bara att softa. Jag är då igenkligen ganska dum... Jag går på skolan fast att jag har en liten hjärnskakning... Men kommer bli så jävla mycket att ta igen sedan annars, aldrahelst eftersom jag ska till Turkiet snat. Så jag tar en Ipren så jag överlever. Men man ska dock ta de lungt när man har hjärnskakning... Inte jag. Men har som tur är ingen kraftig. Har inte mått de minsta lilla. Bara ont i huvudet och lite yr...

Ska krya så mycket och så fort jag kan. Får se om jag kommer på skolan i morgon... ♥


//Ellinor

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 29 augusti 2011 19:25

Jajjemän! Tro de eller ej. Men jag ramlade av i dag igen, jag vet, jag vet... jag har SÄMST balans! Jag och Emma skulle galoppera bredvid varandra på travbanan... De säger vell allt? Stina Sprang före. Eddie fick nå ryck. Sprang efter på två ben känndes det som. Han sparkade och sparkade och sparkade. DE var som om han bara sprang på frambenen. I galopp. På en sandad föredätta trav bana. Jippi. De kunde bara gå på ett sätt, med mig dåliga balans. Jag hålde på att åka av åt vänster sida, hade båda benen på en sida av Eddie. Men lyckades kravla mig upp och satt mig med ett ben på vardera sida av Eddie. Sedan tappade jag min balans, altså den lilla som jag har i lill tån. Och skrek till Emma: - Stanna!!!

Emma stanna efter ett tag, men fick tyvärr inte stopp på en gång efter som Stina tog bettet. Så denna gång flög jag av på höger sida av Eddie. Jag gjorde en kullerbytta. Runt runt. Men först så slog jag i huvudet i backen, Pannan. Hade jag haft min gammla ridhjälm nu så hade jag bryttit näsbenet, tur att jag hade köpt ny! Sedan vet jag inte vad som hände, allt blev svart och jag varken hörde eller kännde något. Jag vaknade upp ungefär 1 minut senare när Emma kom ner travande med Stina till mig. Jag kollade upp mot Emma, men såg bara svart. Efter ett tag kunde jag se Emma. Jag sa:- Ta Eddie, Jag lever ju. Emma kollade osäkert på mig och hoppade av stina. gick fram till mig. Jag försökte sätta mig upp, de gick! Yees, tänkte jag. Sedan ställde jag mig upp medans de kom tårar av smärta ur ögonen. Hela jorden snurrade runt och huvudet värkte. Jag tog stina och Emma gick efter Eddie. Jag stog still ett tag, sedan började jag sakta sakta gå upp med stina i enna handen, allt snurrade fortfarande runt, runt. Och huvudet värkte. Inte gärnskakning tänkte jag, inte gärnskakning. Emma tog stina hoppade upp och red efter Eddie. Fick fast honom och började gå med dom i varse hand mot mig. Emma kastade upp mig på Eddie medans de kom tårar av smärta. Vi red sedan hem.

Nu sitter jag här Har fortfarande förjävla ont i huvudet, och de snurrar fortfarande runt lite granna. Gör ont i huvudet av datorn... Så ska gå här i från nu, strax.  Jag lever! ♥

//Ellinor

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 29 augusti 2011 19:25

oredigerade :


      Redigerade :

    Förlåt för tråkiga bilder..


//Emma

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 29 augusti 2011 19:09

Ta det lungt, jag lever !   Känner att jag just nu är väldigt dålig på att blogga, trist jag vet   Men problemet är det att jag inte har en aning om vad jag ska skriva om !! Behöver genast några förslag ?   

Nu sitter jag iaf ensam hemma, skönt   Mamma är på mitt föräldrar möte BORING   


Ne nu har jag inte en aning om vad jag ska skriva om mer..

Tror jag ska redigera några bilder från byberget så ni har något och kolla på   


//Emma

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 28 augusti 2011 15:26

Kom nyss hem från en liten tripp. Åkte till bybergets natur camp med Mamma,pappa,jag,emma och hennes föräldrar. Fett roligt! Du vet Campingen bortanför ånge... Var ungefär 7 mil enkel väg.Ställde upp husvagnarna så att vi hade uppningarna mot varanadra, Kuung!   Åkte ditt på fredagen efter skolan och kom hem typ.. Nu. Så de vart 2 nätter i husvagnen.Som så skönt, så skönt jag. Men värre vare med mor och far, dom klagade på de "dåliga" madrasserna. Dom är ju jätte sköna!,säger jag som har sovit på dom hella sommar lovet Jag som fiskde like också, fick upp en liten abbore.   


- Hur många ben finns de i en abbore??

Svar: 2 b:en Abborre.


Tycker att de skämtet är skitta roligt jag... Nu funderar jag på att göra ingenting eller att göra något. Blir nog att göra något,, Men frågan är vad...


Några förslag på vad jag kan göra nu ??  


//Ellinor ♥

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 25 augusti 2011 17:46

Hej!

Just nu sitter jag och lyssnar på musik, dead by april, kung !   

Men känner att jag egentligen inte är ett dugg sugen att sitta här framför datorn.. Utan att typ gå ut och rida Eddie   Kanske ska jag göra det ? Jag får se hur det blir. Syrran ska iaf på träning ikväll, så måste hitta på något   

Ne jag går ut ovh gör i ordning Eddie !

 


//Emma

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 25 augusti 2011 16:59

Bara för att de låter, så bra så börjar jag detta blogginlägg med, Jaou. Jag har inte riktigt klurat ut vad jag ska skriv än.. Så jag börjar med ett lätt skämt:


Jag: kolla nu gör den så där igen.

Dess: Men de är ju du som sänker och höjer.

Jag: Neej..! De är datorn eller nåt, kolla nu igen.

Dess: men du hade ju handen där.

Jag: Men de var ju för att jag sänkte förra gången.


Nu är jag startad ; )

Blir tyvärr ingen ridning för mig i dag, efterosm de gör ont som satan att bara gå...

Faan! Men har istället haft tid att ladda in ny musik på mobilen, änkligen! 


Ikväll när Robin ( bror) har fotbolls träning så ska jag och Dess se filmen " Hur många lingon finns det i värden"  Kommer bli fett kuung.  Längtar,Längtar,längtar.


  Dagens utfit: gråa mysbyxor, vitt linne, rosa orange linne.


  Mina två söööta katter, Jag älskar er! 


//Ellinor 

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 24 augusti 2011 21:16

          orkar inte skriva idag,så bjuder på några bilder   


//Emma

Presentation


Hoppas ni gillar bloggen !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards