dagbokenomallt

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Mycker klummpig flicka som lever!♥

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 24 augusti 2011 19:32

Jag lever! tro inte annat, inte änns efter att ni har läst detta. Jag lever.

Red ut med Bästaste Emma olsson!   De gick bra, precis som de alltid brukar göra. Vi skulle rida till " travbannan". Vi var på vög dit. Vi var vid gettorget. Skulle trava / galoppera upp för en vacker lite backe... Emma tog Stina ( hästen) i en vacker snabb galopp. Jag satte efter stina med Eddie ( den andra hästen) jag satt kvar som ingenting. Lätt som en plätt. Sdan hände något, Vet inte vad... Jag ramlade av!  Jag ramlade lite framför Eddie och stog och "gled på fötterna ett tag medans han drog mig fram med hjälp att jag hålde i tyglarna. Sedan ramlade jag och hålde fortfarande i tygeln. Så Eddie släppade mig altså efter backen i några meter. Tröjan åkte upp. Jag lyckades släppa tygeln. Eddie råkade kliva på mitt ben (tror jag det var)  i farten, han tohg inte i eller så. Men de gjorde ont ont ont. Men när han märkte det lyfte han den genast, vilken gullplutt  Sedan sprang han i väg fram till stina somm stog många meter bort. Jag log kvar på backen i hopp om att kunna gå, kunna resa mig. Jag visste inte då om mitt ben fungerade. Jag kravlade mig till sidan av vägen. Emma hade då fått tag i Eddie och kom gående nerför backen med Stina i ena handen och Eddie i den andra. Jag låg kvar. Några tårar av smärta började komma. Jag satt mig upp och lyfte på tröjan, Där var de massor rivsår och blod av gruset Eddie släpade mig i. Jag försökte ställa mig  upp, och det gick ! Yeees!, tänkte jag, jag lever, jag lever. Jag drog ner byxorna eftersom det känndes som jag blödde på benet, som satan. De rammlade ut massor med grus. Inte ett märke på benet, inget blod, inget alls. Jag kollade upp på Emma och sa : Fan, nu måste jag tvätta tröjan igen! Emma började små fnissa. Men kollade fortfarande lite oroligt på mig. JAg drog upp byxorna  igen. Drog upp troserna och la tröjan för såret. Altså så hade jag tröjan innanför byxorna... för att det inte skulle skvava. Sedan hoppade jag upp igen, sedan fortsatte vi att rida till travbanan. Då sa Emma : vill di inte rida hem... Det gör inget om du vill det. Jag svarade:- Nej nje, jag lever ju! Så vi fortsatte att rida och de gick kannon. 


Hahah, jag sa ju det, Jag lever!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

        De är Chiico på bilderna. Min lilla pojk. De är bus bilder och mysbilder.  Bara för att han är så grymt söt ! :D ♥   Kramar: Ellinor ;) ...

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 28 september 2011 17:20

Ett tag sedan om man nu får säga. Hehe...  Har faktiskt inte haft så mycket att skriva om och så, OVANLIG... Kanske inte då. Jag var nyligen i turkiet. Åkte den artonde september v.38 planet lyfte kvart i nio på kvällen, vilket innebar en natt på fly...

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 8 september 2011 18:41

Det är svårt att nå toppen, men jag vet att det går ! Jag har känt båda känslorna, lycka som sorg !   Det är svårt att se ljuset, lättare och följa det dystra spåret.   Man vaknar upp på  morgnarna och tänker, kanske blir det än bra...

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 2 september 2011 20:53

Dålig uppladining, jo jag vet. Ska försöka bättra mej.. Men har varit mycket nu, mycket läxor och så. Just nu har jag: spanska glossor engesla grej för att jag inte jobbade så bra, på lektionen so, för att den " inesterela revolutionen" inte gå...

Av Emma/Ellinor /Olsson/Lindström - 2 september 2011 19:30

Minnena jag har tillsammans med dig är det underbaraste jag någosin fått uppleva. Jag skulle ångra mig så ljupt om vi inte hade valt varandra. Du är killen i mitt liv, den jag vill dela mitt liv med. Tänk om jag skulle mista dig, då skulle jag inte v...

Presentation


Hoppas ni gillar bloggen !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards